Het Incassotraject in 4 stappen

26 november 2018 Rob Beemer

Veel mensen vragen het zich af: hoe werkt dat nou zo'n Incassotraject? Om die vraag te beantwoorden hebben wij deze korte blog geschreven. Aan de hand van vier stappen proberen wij u zo duidelijk mogelijk uit te leggen welke stappen er ondernomen worden om uw incassozaak succesvol af te ronden.

1. Online uw incassozaak indienen

Uw onbetaalde factuur kunt u online indienen via onze website of direct per e-mail. Wij ontvangen graag een kopie van uw openstaande facturen. Beschikt u over een e-mailadres en telefoonnummer van uw klant? Dan ontvangen wij deze ook graag. Dit verhoogt namelijk de kans van slagen op het incasseren van de factuur. Als we deze informatie direct hebben, kunnen we op meerdere manieren contact zoeken met uw klant.

2. Online uw incassozaak volgen

U ontvangt direct een e-mail met een ontvangstbevestiging van uw incasso-opdracht. Vervolgens kunt u direct in uw persoonlijke online portaal uw incassozaken volgen. In dit portaal zijn er verschillende functionaliteiten om uw gebruikersgemak te optimaliseren.

3. Incassospecialist start het incassotraject

Om uw factuur te innen, nemen wij in korte tijd meerdere keren contact op met uw klant. Dit doen we per post, e-mail en per telefoon. Wij vragen uw klant om de factuur zo snel mogelijk te betalen, inclusief rente en incassokosten. Is uw klant van mening dat hij een reden heeft om niet te betalen? Dan nemen wij contact met u op en bespreken we mogelijke vervolgstappen.

4. Incasso-opdracht afgerond

Het buitengerechtelijke incassotraject neemt gemiddeld 36 dagen in beslag (peiling 2017). Vaak leidt dit tot een goede oplossing (94% in 2018): de klant heeft de openstaande factuur volledig of deels betaald of we hebben een betalingsregeling met hem afgesproken. Blijft de betaling uit? Dan nemen wij contact met u op en bespreken we de mogelijke vervolgstappen.

Hopelijk heeft u nu een helder beeld welke stappen er worden ondernomen in het incassotraject. Indien u nog geen helder beeld van het incassotraject heeft, kunt u natuurlijk altijd even contact met ons opnemen.

Contact

Contact met Incassonet

Momenteel is onze servicedesk gesloten. U kunt wel contact opnemen via het reactieformulier. Incassonet is geopend ma-vr van 8:30 tot 17:00 uur.

Veelgestelde vragen

Zoek in onze veelgestelde vragen en antwoorden

Stuur ons een bericht

Wij antwoorden de volgende werkdag binnen twee uur

Chat met ons

Stel direct een vraag aan een van onze medewerkers

Bel onze servicedesk

Bel ons op 088 - 244 1111 voor meer informatie.

Veelgestelde vragen

Stuur ons een bericht

Online chat