Durf het incassobureau in te schakelen

Gepubliceerd op 4 januari 2021

Incassobureau inschakelen of niet? Veel bedrijven hebben moeite met het inschakelen van een incassobureau. De angst voor klantverlies blijkt hierbij de grootste drempel. Een onnodige angst, zo blijkt uit onderzoek onder onze klanten.

In dit onderzoek kwam naar voren dat veel van onze klanten in eerste instantie huiverig waren voor het opstarten van een incassozaak bij achterstallige facturen. Dat was omdat ze bang zijn de betreffende klant te verliezen, zelfs wanneer facturen al een halfjaar onbetaald zijn gebleven. Wat vaak wordt vergeten is dat een factuur met een dusdanige achterstand enorme kosten met zich mee kan brengen. Niet alleen is er sprake van een bedrijfsrisico in de vorm van bijvoorbeeld liquiditeitsproblemen. Ook komt het nog veel te vaak voor dat facturen volledig worden afgeboekt. Het incassobureau inschakelen is dus een overweging die je heel goed kunt maken. Heb je zelf wel eens berekend wat de hoogte van de incassokosten is?

Geen klantverlies, duidelijk signaal
De filosofie van Incassonet is dat achter elke openstaande factuur een verhaal schuilt. Met de jarenlange kennis die Incassonet bezit in zowel het minnelijke gedeelte als het gerechtelijke gedeelte weet Incassonet als geen ander in te springen op het verhaal achter de openstaande factuur. Vooral in deze financieel moeilijke tijden is het een noodzaak in te springen op de betalingstrends van debiteuren. Het dossier overdragen ter incasso is dus niet altijd even spannend. We houden natuurlijk ook netjes rekening met de maximale incassokosten, weten door het verhaal van de debiteur te verstaan en onze persoonlijke benadering weten wij debiteuren op een vriendelijke, maar effectieve manier te benaderen. Dit levert je geen klantverlies, maar wel je geld op. 

 

Schroom niet en start vandaag nog met het incasseren van jouw facturen. Wij staan voor jou klaar 🙂