Incassonet Blog

Het Incassotraject in 4 stappen

28 juni 2019 Rob Beemer

Veel mensen vragen het zich af: hoe werkt dat nou zo'n Incassotraject? Om die vraag te beantwoorden hebben wij deze korte blog geschreven. Aan de hand van vier stappen proberen wij u zo duidelijk mogelijk uit te leggen welke stappen er ondernomen worden om uw incassozaak succesvol af te ronden.

Lees verder

Maak kennis met Rowin

09 mei 2019 Rob Beemer

Graag stellen we je voor aan Rowin Brand, sinds 28 augustus 2017 werkzaam bij Incassonet. Hij heeft inmiddels zijn diploma bedrijfsadministratie in de pocket en gaat na de zomer zelfs beginnen aan zijn Hbo Finance & Control. Tijd om hem een paar vragen te stellen.

Lees verder

'En dan reageren ze ineens wel'

19 april 2019 Rob Beemer

Regelmatig krijgen wij bij Incassonet zaken overgedragen met daarbij de mededeling 'Ik denk niet dat het iets wordt, want de debiteur is totaal niet bereikbaar'. Dit soort meldingen triggert ons natuurlijk enorm, want wij weten als geen ander dat sommige debiteuren heel erg goed zijn in verstoppertje spelen.

Lees verder

Digitaal factureren, binnenkort verplicht?

13 februari 2019 Rob Beemer

Ondernemingen die opdrachten doen in het bedrijfsleven, kunnen het verzoek krijgen om vanaf 18 april 2019 hun factuur elektronisch in te dienen.

Lees verder

Kabinet komt met incassoregister

09 februari 2019 Rob Beemer

Het kabinet wil met een incassoregister zorgen voor een gecontroleerde incassomarkt. Ook komt er een meldpunt voor misstanden in de incassomarkt. De plannen zullen de aankomende jaren worden uitgewerkt.

Lees verder

Klantvriendelijk incasseren, bestaat dat?

06 februari 2019 Rob Beemer

Steeds meer mensen weten de weg naar het incassobureau te vinden, althans zo ervaren wij bij Incassonet. Dit komt omdat het incassobureau lang niet meer wordt gezien als 'harde hand' richting niet betalende klanten, maar juist als vakkundig intermediair.

Lees verder

Aan welke eisen moet een factuur voldoen?

07 januari 2019 Rob Beemer

Een factuur maken kan iedere ondernemer, niet iedere ondernemer doet dit echter foutloos. De Belastingdienst stelt eisen aan jouw factuur.

Lees verder

Incassonet Lelystad trotse hoofdsponsor BKL Gala

17 december 2018 Frank Koot

Op 12 januari 2019 is het weer zover: het jaarlijkse gala van de Bedrijfskring Lelystad (BKL Gala). 'Traditioneel een hoogtepunt in het verenigingsjaar' zoals BKL het zelf zegt. Incassonet is dit jaar de trotse hoofdsponsor van het gala.

Lees verder

Hoe werkt ons klantenportaal?

11 december 2018 Frank Koot

Bij Incassonet maken wij gebruik van een klantenportaal. Uw eigen klantenportaal geeft u een duidelijk overzicht van al uw zaken. Via uw klantenportaal kunt u zelf diensten afnemen. U kunt eenvoudig uw zaken opstarten in facturatie, debiteurenbeheer of incasso.

Lees verder

Bereikbaarheid, een schitterend woord

05 december 2018 Kevin Verkerk

Aan het einde van elk kwartaal doe ik mijn BTW aangifte. Bij voorkeur doe ik dit 's ochtends vroeg, voordat de werkdag begint. Zo hoef ik er niet meer aan te denken en ben ik er maar vanaf ook. Helaas ging dit de laatste keer helemaal niet zoals ik gepland had, mijn persoonlijke laptop crashte.

Lees verder

Shamira deelt graag haar kennis

22 oktober 2018 Rob Beemer

Shamira is sinds 1 oktober werkzaam bij Incassonet als incassospecialist. Ze heeft al ruim acht jaar ervaring in de incasso- en deurwaarderswereld en beschikt over een flinke hoeveelheid vakkennis. Tijd om haar een paar vragen te stellen.

Lees verder

'Gewoon lekker bloggen'

19 oktober 2018 Rob Beemer

Met het nieuwe Incassonet Blog proberen wij, op een persoonlijke wijze, iedereen een kijkje te geven in wat er zich afspeelt in de wereld van het creditmanagement. Dit doen we op onze eigen(zinnige) wijze met een flinke knipoog.

Lees verder

Goed debiteurenbeheer loont

5 oktober 2018 Rob Beemer

Goed debiteurenbeheer is veel meer dan even een factuur versturen. Vakkundig debiteurenbeheer vraagt om gedegen kennis van zaken en een zorgvuldig geregisseerd traject. Dat is zeker de moeite waard, want professioneel debiteurenbeheer levert u veel betere resultaten op.

Lees verder

Persoonlijke behandeling steeds belangrijker

20 september 2018 Rob Beemer

Het lijkt misschien een open deur, maar bij veel bedrijven in de financiele sector is het verre van zelfsprekend: persoonlijke aandacht en behandeling. Hoe vaak sta je wel niet minuten in de wacht voordat je, na een aantal keer te zijn doorverbonden, uiteindelijk de juiste persoon aan de lijn hebt. ..

Lees verder

Durf het incassobureau in te schakelen

6 september 2018 Rob Beemer

Veel bedrijven hebben moeite met het inschakelen van een incassobureau. De angst voor klantverlies blijkt hierbij de grootste drempel. Een onnodige angst, zo blijkt uit onderzoek van Incassonet.

Lees verder

Persoonlijke aanpak veel effectiever

23 augustus 2018 Rob Beemer

Incassonet doet er alles aan om persoonlijk met uw debiteur in contact te komen. Persoonlijk contact zorgt namelijk voor betere resultaten en hogere gunning van uw debiteur. We benaderen uw debiteur daarom op verschillende wijzen, om dit persoonlijke contact tot stand te laten komen.

Lees verder

Contact

Contact met Incassonet

Momenteel is onze servicedesk gesloten. U kunt wel contact opnemen via het reactieformulier. Incassonet is geopend ma-vr van 8:30 tot 17:00 uur.

Veelgestelde vragen

Zoek in onze veelgestelde vragen en antwoorden

Stuur ons een bericht

Wij antwoorden de volgende werkdag binnen twee uur

Chat met ons

Stel direct een vraag aan een van onze medewerkers

Bel onze servicedesk

Bel ons op 088 - 244 1111 voor meer informatie.

Veelgestelde vragen

Stuur ons een bericht

Online chat